Monday 8 July 2013

2 HARI SEBELUM PUASA : BAZAR RAMADHAN DIROBOH



Tahniah diucapkan kepada pegawai-pegawai Majlis Perbandaran Kajang yang begitu komited dan berdedikasi dengan kerjaya mereka. Gambar berkenaan diambil berdekatan dengan Kampung Sungai Ramal Dalam, berhadapan taman permainan Seksyen 8, Bandar Baru Bangi. Kelihatan pegawai-pegawai penguatkuasa Majlis Perbandaran Kajang yang bertungkus lumus merobohkan bazar Ramadhan di sini. Tidak pasti apakah faktor bazar Ramadhan tidak dibenarkan di sini. Kalau diikutkan kesesakan lalu lintas, Jonker Walk dan Petaling Street boleh pulak?

Baguslah. Robohlah. Ambil tindakan yang keras ke atas mereka ini. Bukankah mereka yang mengundi PR dalam PRU13 yang lepas? Pemimpin-pemimpin BN jangan sibuk-sibuk hendak jadi hero. Anda semua adalah pemimpin "reject" di mata penduduk-penduduk di sini. Hal rumah tangga mereka dan Wakil Rakyat mereka biar mereka selesaikan sendiri untuk tempoh 5 tahun lagi. 

Tidak ada tempat untuk pengusaha Melayu untuk berniaga. Alangkah bagusnya kalau tindakan yang sama diambil ke atas rumah-rumah urut dan pusat-pusat hiburan tanpa lesen milik kaum mata sepet yang berleluasa di sekitar Kajang diambil tindakan yang serupa?



1 comment:

  1. Selamat datang ke Negeri Selangor, NEGERI BERKEBAJIKAN!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...